Wat houdt mijn nieuwe job nu precies in?

Feit 1: Het was de afgelopen twee weken behoorlijk stil op mijn blog.
Feit 2: Twee weken geleden startte ik een nieuwe job.

Feit 1 + Feit 2 = Julie moet nog even zoeken naar haar ritme :-)

Nieuwe zaken leren en nieuwe mensen ontmoeten, dat vraag altijd een pak energie. Energie die ik even niet in mijn blog kon steken, maar dat beschouw ik slechts als een tijdelijke situatie. Laat ik jullie eerst even uitleggen wat mijn nieuwe job nu precies inhoudt, want blijkbaar heb ik wel een aantal mensen nieuwsgierig gemaakt na mijn vorige post.

Mijn nieuwe bijbel. Dank aan mijn neef voor de bruikleen!

Ik ben van start gegaan de wereld van het marktonderzoek, waar ik tevredenheid van klanten en werknemers ga meten. Want een klant mag niet enkel tevreden zijn met de prijs en kwaliteit van een aankoop, hij of zij is er idealiter ook laaiend enthousiast over. Zo enthousiast dat spontane reclame en een emotionele connectie met een bepaald merk het gevolg zijn. Dat is wat men in vakjargon delighted customers noemt, en die mate van delight is wat ik in kaart breng. Zaken meten, contacten met klanten onderhouden en resultaten presenteren: ik zie dat helemaal zitten!

Dat alles doe ik bij een bedrijfje midden in het Hageland, op een kwartier rijden van mijn deur. En dat is een ongelooflijke luxe. De grootste uitdaging op mijn traject is een occasionele tractor die wat te traag rijdt, maar dat neem ik er met plezier bij. Want telkens ik de fileberichten of treinperikelen op de radio hoor, kus ik mijn twee pollekes dat ik hier geen deel meer van uitmaak. Misschien ga ik op een moedig moment wel over tot de aankoop van een elektrische fiets voor mijn pendelverkeer, maar dat zie ik nog wel :-)

Of het dan allemaal perfect is? Natuurlijk niet, en dat is niet meer dan normaal. Als je ergens nieuw bent moet je sowieso door de eerste fase van zoeken en aftasten, totdat je na een tijd meester bent in je vak. En dat lukt alleen met het nodige geduld en doorzettingsvermogen. Laat ik me dus maar verder onderdompelen in mijn marktonderzoeksbad en daar mijn plekje trachten te vinden, zodat ik binnenkort alle knepen van het vak in de vingers  heb en helemaal on a roll ben. Wat ik allemaal leer tijdens dat proces, vertel ik jullie wel eens tijdens een volgende update.

En als je mij nu wil excuseren: ik moet mijn boterhammen gaan smeren ;-)

0 Comments