dinsdag 26 november 2013

Dill

Deze is goed. En confronterend.


Zweedse foodies verzamelden in september massaal in Dill, het chique pop-uprestaurant in Stockholm. Ze kregen er hoogstaand en verdacht betaalbaar eten, een onberispelijke service en een hip kader. Geen wonder dat iedereen er tussen de verschillende gangen duchtig op los tweette hoe gewéldig die plek wel niet was.

Ik geef het toe, moest ik in Stockholm wonen was de kans groot dat ik ook wel eens een kijkje wilde gaan nemen in die Dill. Of nee, waarschijnlijk zou ik er niet geraakt zijn wegens hopeloos te laat met reserveren, maar de intentie zou er wel zijn. Want een immer volzette keet wakkert de hype alleen maar aan, dat weten we.

Maaaaaarrrrrr, kat op de koord: Dill bleek een reclamestunt voor, jawel, Lidl. Of hoe niemand ondanks het simpele anagram opmerkte dat alle producten uit de bekende budgetsupermarkt kwamen. Onder het overduidelijke motto 'Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside' hebben ze vele bevooroordeelde foodies een spitsvondig lik op stuk gegeven.

En ja, ook ik zou er met open ogen ingetuind zijn. Bobo, weet je wel.

0 reacties: